Viral Jemput Tetamu Ke Majlis Kahwin Dengan Kopi Sachet

Kad jemputan kahwin merupakan antara benda yang paling penting sebelum sesebuah majlis perkahwinan tu berlangsung. Kalau tak ada kad kahwin, macam mana tetamu nak datang kan? Tapi sekarang sejak pandemik, ramai pengantin yang edar kad undangan digital je melalui Whatsapp.

Namun, di Indonesia pula, lain pula cara mereka menjemput tetamu untuk hadir ke majlis sebab ada antara mereka yang tak guna kad sebaliknya menggunakan kopi sachet, lapor Liputan6.

Gambar jemputan kahwin dengan kopi itu pada mulanya telah dikongsikan oleh pengguna Twitter yang dikenali sebagai FOODFESS2 baru-baru ini. Dapat dilihat pada paket kopi itu pula tertampal kertas putih yang menyatakan alamat dan tarikh majlis.

Meninjau ke ruangan komen pula, rata-rata netizen berkongsi budaya yang sama di kampung mereka. Ada yang kata penduduk di tempat mereka tinggal pun guna cara tersebut untuk menjemput tetamu ke majlis kahwin. Ada yang guna sabun cuci baju dan keropok untuk mengganti kad undangan.

Selain itu, ada juga netizen lain yang berpendapat cara ini sebenarnya lebih bermanfaat berbanding kad jemputan biasa walaupun mungkin kelihatan pelik di mata sesetengah orang. Kalau bagi kad undangan mahal dan cantik pun, lama-lama orang akan buang jugak kan. 

Mungkin kita pun boleh try guna cara ni untuk jemput tetamu ke majlis lepas ni. 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Astro Baru

Sumber : Lobak Merah

 

PERHATIAN: Pihak Astro Baru tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Astro Baru juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Copy Artikel Kami Tanpa Kebenaran Akan Di Report Copyright,Jangan Menyesal Jika IA Anda Lost Access.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *