“Jangan Ter4sa, Saya Pun Mula Dari Bawah..”- Datuk Seri Vida Jawab Kec4man, Anggap Kibar Bendera Putih Sebagai ‘PemaIas’

Lain pula pandangan usahawan kosmetik ini kepada kempen kibar bendera putih. Datuk Seri Vida atau lebih mesra dipanggil DSV berpendapat Rakyat Malaysia yang mengibarkan bendera putih atau untuk memberi isyarat kesusahan adalah “pem4las”,

DSV membuat kenyataan itu dalam klip TikTok yang dimuat naiknya semalam ketika dia membeli makanan dari seorang penjual jalanan.

“Berhenti menggunakan alasan perintah kawalan pergerakan untuk mengatakan bahawa anda tidak dapat mencari nafkah dan tidak dapat bekerja,” kata Vida yang nama sebenarnya Hasmiza Othman.

Dengan menggunakan penjual sebagai contoh, pengusaha bertanya kepadanya berapa lama dia menjual makanan yang dia menjawab: “Sudah setahun.”

“(Dia memperoleh) RM200 hingga RM250 sehari, selagi ada kemahuan dan kerja keras dan yang paling penting, menu mesti sedap dan bersih,” kata Vida.

“Adakah anda faham? Bekerja keras, jangan malas dan mengharapkan pertolongan dengan memasang bendera putih. “

Klip di TikTok telah ditonton hampir setengah juta tontonan.

Di Twitter, ramai yang mengec4m DSV kerana komennya yang tidak sensitif kepada yang benar-benar dalam kesusahan.

Sementara itu, di Instagramnya DSV, beliau berharap orang ramai tidak ter4sa dengan apa yang dinasihatkan.

“Jangan mudah ter4sa, hadam dulu, faham maksud, bukan fikir neg4tif. Saya pun mula dari bawah”-tulisnya di ruangan kapsyen.

Kempen #BenderaPutih bermula minggu lalu kerana ekonomi yang semakin terjejas akibat C0vid-19 yang terus memberi kesan kepada rakyat Malaysia yang tidak mampu membeli makanan dan keperluan asas.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : muraimy

Leave a Reply

Your email address will not be published.